A TRIBUTE TO COMPONIBILI

26.09.2017 > 29.01.2018

Tijdens het najaar van 2017, zal het Design Museum Brussels een tijdelijke tentoonstelling organiseren: A Tribute to Componibili, gerealiseerd in samenwerking met Kartell Museo (Milaan) ter gelegenheid van de 50ste verjaardag van dit iconisch staaltje design uit de jaren 60.

Dit nieuwe type van meubilair werd in 1967 ontworpen door Anna Castelli Ferrieri (1920-2006) en het waren de eerste stapelbare en modulaire interieurobjecten in ABS, een type plastic dat toen ook voor het eerst werd gebruikt. De Componibili beantwoordden aan de nieuwe behoeften van hun tijd, het was een zeer functioneel product dat in elke context paste. Het concept van modulariteit dat geïntroduceerd werd door de Componibili, werd een ‘leitmotiv’ gedurende de volgende decennia.

De tentoonstelling vertelt de geschiedenis van de Componibili vanuit een emotioneel gezichtspunt en persoonlijke interpretaties door ontwerpers als Ron Arad en Nendö, Philippe Starck, Mario Bellini, Ferruccio Laviani,.. De tentoonstelling in Brussel wordt aangevuld met de blik van Belgische designers op dit iconische stuk.

Contact | Place de Belgique - Belgiëplein - 1020 Brussels | T +32 2 669 49 29 | Discover our schedule

Crafted by Antartica ©2018